Ons team bestaat uit:

 

Een directeur

Vier meesters

Zes juffen

Een onderwijsassistente

Twee IB-ers

Twee stagiaires

 

Op onze school zitten zo'n 180 kinderen. 

Er zijn veel waarden die wij als school hoog in het vaandel hebben, deze zijn allemaal te vinden in onze schoolgids er zijn echter vijf domeinen die wij als team erg belangrijk vinden en we u niet geheel willen onthouden:

- Positieve wederzijdse afhankelijkheid.

- Directe interactie

- Samenwerking.

- Verantwoordelijkheid.

- Evaluatie

 

Positieve wederzijdse afhankelijkheid

We zijn afhankelijk van elkaar, maar boven alles zijn we afhankelijk van God. 

Iedereen moet zijn steentje bijdragen in ons team. Als de relatie onderling als team niet goed is dan daalt de kwaliteit van het onderwijs en dat merken de kinderen. 

Op onze school zijn we bereid elkaar te helpen. Ook kunnen we op elkaar aan. Als er vragen zijn dan zorgen we ervoor dat dit binnen het team opgelost wordt.

 

Directe interactie

Als er wat te melden valt tussen collega's dan melden wij dit gewoon aan elkaar. Dit vinden wij van groot belang en ook een Bijbelse opdracht. 

Op deze manier voorkomen wij een onprettige samenwerking. 

 

Samenwerking

Samenwerking is een heel belangrijk punt. Hierin moeten wij voorbeelden zijn voor de kinderen. 

Wij werken samen in heel veel werkzaamheden op school. Voor veel onderdelen op school is een commissie opgericht waarin verschillende collega's met elkaar samenwerken en naar een oplossing zoeken. 

Ook werken onder- midden- en bovenbouw samen en vergaderen maandelijks in de zogenaamde bouwvergadering. 

 

Individuele verantwoordelijkheid

We zijn verantwoordelijk voor elke actie die we zelf ondernemen. 

Dit is een einddoel, zo niet hét einddoel van de opvoeding en daarom is het van groot belang dat wij de kinderen hierin voorleven. We nemen onze verantwoordelijkheid als individu, als groep, als bouw en als school. 

We beseffen ten zeerste dat het verantwoordelijk zijn een belangrijk punt is, met name voor onze school. 

 

Evaluatie

Aan het eind van elke opdracht evalueren wij als team, het zij als vergadergroep, het zij als klas, het zij individueel. Altijd verzamelen wij de leeropbrengst. 

Tegelijk stellen wij ons de vraag: is het zinvol geweest? Mocht dit blijken niet zo te zijn dan zoeken wij naar een alternatief. 

 

 

Deze teamontwikkeling beschrijft hoe wij het als leerteam ook hebben vormgegeven in het maken van deze opdracht.